مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: کلنگ احداث ایستگاه تقاطعی اکباتان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های مترو به زمین زده شد.

به گزارش همشهری، محسن هاشمی، مدیرعامل راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) دیروز در مراسم کلنگ‌زنی ساخت ایستگاه تقاطعی خطوط 4 و5 متروی تهران گفت: خط 4 متروی تهران که مسیر خیابان آزادی – انقلاب و پیروزی را با گذر از مهم‌ترین میدان‌های تهران طی می‌کند، با خط تهران – کرج در ایستگاه اکباتان (ارم سبز) تقاطع خواهد داشت و بدین وسیله مسافران مترو در خط تهران – کرج می‌توانند از این ایستگاه به ایستگاه‌هایی نظیر آزادی یا انقلاب بروند.

به گفته هاشمی، خط 4متروی تهران از میدان کلاهدوز در شرق تهران آغاز شده و به مسیر خیابان‌های پیروزی- انقلاب و  آزادی  می‌رسد، این خط از کنار فرودگاه مهرآباد وارد شهرک اکباتان شده و در نهایت به اتوبان کرج ختم می‌شود، درواقع مسافران به جای آنکه برای رسیدن به خط 4مترو به ایستگاه امام خمینی بروند از طریق ایستگاه تقاطعی اکباتان می‌توانند وارد خط4 شوند به‌طوری که از شلوغی خط 2مترو نیز کاسته می‌شود.

بنابراین گزارش ایستگاه تقاطعی اکباتان که در انتهای فاز یک خط 4قرار دارد اواخر سال آینده و با اعتباری بالغ  بر20 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین یک مجتمع ایستگاهی بزرگ شامل مجموعه‌های تجاری، اقامتی و اداری توسط وزارت مسکن در کنار ایستگاه اکباتان احداث خواهد شد.

در این مراسم که با حضور محمدرضا تابش ـ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و عضو هیأت‌ مدیره مترو-  نیز حضور داشت، هاشمی در پاسخ به این سؤال که موضوع برداشت از حساب ذخیره ارزی در تعامل با دولت به چه نتایجی رسیده است، گفت: از نظر قانونی برداشت از حساب ذخیره ارزی با توجه به پایان یافتن مهلت بودجه سال 87 تمام شده و فعلا این موضوع مسکوت است.

وی تصریح کرد: گرچه هنوز راه‌حلی برای برداشت از حساب ذخیره ارزی برای توسعه مترو پیدا نشده است اما علاقه‌مندی از سوی دولت و مجلس برای برداشت مترو از حساب ذخیره ارزی وجود دارد. به همین دلیل با برگزاری جلساتی با وزارت کشور به‌دنبال بررسی راه حل جدید برداشت از حساب صندوق ذخیره ارزی هستیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) همچنین از افتتاح ایستگاه قیطریه تا پایان شهریور امسال خبر داد و افزود: در خط 4 از میدان انقلاب به کلاهدوز 5/5 کیلومتر افتتاح خواهیم داشت.

کد خبر 87429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز